Telefonische agressie “Zeg nee tegen agressie”

Assistenten en zorgverleners die dagelijks telefonisch contact hebben met patiënten en familieleden, ervaren regelmatig agressie. In de training “Omgaan met agressie aan de telefoon” leer je:

  • Grensoverschrijdend gedrag op tijd signaleren en de-escaleren.
  • Overtuigend grenzen aangeven.
  • Emoties van patiënten reguleren.
  • Je eigen rust bewaren.
  • Herkennen van verschillende soorten agressie en het bijbehorende gedrag.
  • De juiste interventies toepassen.

Een neutraal gesprek met een ontevreden patiënt kan snel omslaan in boosheid, agressie, of zelfs intimidatie. In de training leer je deze signalen op tijd te herkennen. Je leert ook om zelf rustig te blijven, de situatie te de-escaleren en een positieve wending te geven. Jouw lichaamstaal speelt daarbij een grote rol, zelfs als de ander jou niet kan zien. Jouw lichaamshouding, gebaren en gezichtsuitdrukking hebben namelijk invloed op jouw stem en dus op hoe je overkomt.

Details training:

  • Trainingsduur: Een dagdeel.
  • Groepsgrootte: Vaak met kleinere groepen van 7 tot 12 deelnemers.
  • Bij grotere groepen worden meerdere trainers en co-trainers ingezet.
  • Accreditatie: Geaccrediteerd voor artsen en erkend door Aban, Kabiz-DA, het Kwaliteitsregister V&V en het KRT. Het levert 4 pe-punten op voor een dagdeel.

Neem gerust contact op voor een intakegesprek of een offerteaanvraag. De “Zeg nee tegen agressie” scholing wordt gewaardeerd met een 8++ door de deelnemers.

Contactgegevens: